بیمه بدنه اتومبیل

بیمه بدنه اتومبیل

 

  آیا از مزایای بیمه نامه بدنه اتومبیل اطلاع دارید ؟

شما می توانید با خرید بیمه نامه بدنه ، چنانچه مقصر حادثه باشید ، خسارت وارده به خودروی خود را جبران نمایید. شما می توانید حتی در صورتی که مقصر حادثه نیستید و بیمه نامه شخص ثالث طرف حادثه امکان پرداخت کل خسارت شما را ندارد، از بیمه نامه بدنه خود برای دریافت مابقی خسارت اقدام نمایید.

  آیا می دانید خطرهای اصلی تحت پوشش در بیمه بدنه کدامند ؟

– حادثه ( کلی و جزئی )
– واژگون شدن خودرو
– حریق ( آتش سوزی، صاعقه، انفجار)
– برخورد دو وسیله نقلیه به هم یا برخورد خودرو با یک جسم ثابت یا متحرک
– برخورد اشیا به اتومبیل ( اتومبیل در حال حرکت یا  سکون )
– سقوط خودرو
– سرقت کلی خودرو

آیا می دانید که با پرداخت مبلغ اندکی می توانید خطرات زیر را نیز در بیمه بدنه پوشش دهید ؟

۱. سرقت درجا ( جزئی ) قطعات و لوازم : در این پوشش جبران هزینه سرقت در محل لوازم خودرو  از قبیل لوازم صوتی، رینگ و لاستیک و سایر قطعاتی که بنا به در خواست بیمه گذار در بیمه نامه تعیین شده است، امکان پذیر می باشد .
۲.سرقت درجا کلیه قطعات
۳. هزینه ایاب و ذهاب : در این پوشش هزینه ایاب و ذهاب بیمه گذار در صورت عدم استفاده از وسایل نقلیه به دلیل وارد شدن یکی از خسارت های مشمول تعهد بیمه نامه، پرداخت می گردد.

۴. پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی : در این پوشش ، خسارت وارده به وسیله نقلیه در صورت پاشیده شدن مواد شیمیایی و اسیدی ، پرداخت می گردد.

۵. شکست شیشه : در صورتی که علت شکست شیشه مستقل از خطرات اصلی در بیمه نامه بدنه باشد، خسارت قابل پرداخت است .

۶. سیل ، زلزله ، آتشفشان

۷. طوفان و تگرگ و گردباد

۸. نوسان قیمت ها : در صورتی که در زمان بروز حادثه، قیمت روز بازار خودرو نسبت به قیمت بیمه شده آن بالاتر باشد، می توان با داشتن این پوشش ، خسارت را به ارزش واقعی روز دریافت کرد .
آیا می دانید در صورت پرداخت نقدی حق بیمه، علاوه بر تخفیف های فوق الذکر از تخفیف پرداخت نقدی نیز می توانید بهره مند گردید ؟

  آیا بیمه بدنه را می توان به اتومبیل دیگری انتقال داد ؟
شما ممکن است پس از فروش اتومبیل خود :
۱ ) مایل به انتقال بیمه نامه بدنه به اتومبیل جدید خود باشید : در این صورت، شرکت بیمه پس از کم کردن حق بیمه بدنه اتومبیل اول، بابت مدت زمان سپری شده، بیمه نامه دیگری با همان تسهیلات برای اتومبیل جدید شما صادر خواهد کرد. در نتیجه شما می توانید تخفیفات بیمه نامه خود را به اتومبیل جدید منتقل نمایید.

۲ ) مایل به انتقال بیمه نامه بدنه به مالک جدید اتومبیل خود باشید : در صورتی بیمه نامه بدنه به مالک جدید، قابل انتقال خواهد بود که مالک جدید، به تعهدات بیمه نامه در قبال شرکت بیمه عمل و نسبت به پرداخت مابه التفاوت تخفیفات (اعم از عدم خسارت، گروهی یا موارد مشابه ) برای مدت باقی مانده اعتبار بیمه نامه اقدام نماید

آیا می دانید در صورت سفر با خودرو خود به خارج از مرزهای ایران می توانید از تسهیلات بیمه بدنه استفاده نمایید ؟
شرکت بیمه با صدور الحاقیه ترانزیت امکان سفر با خودروی شخصی به خارج از مرزهای ایران را برای شما فراهم می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.